“De cursus HRM/Verdieping was een eye opener: ik kan meer met de applicatie dan ik dacht”

In 2005 is Rebekka van Belzen begonnen bij SOS Kinderdorpen op de financiële administratie waar zij onder andere de managementrapportages en de jaarrekening maakte. In 2008 is zij gestart met personeelszaken, waar de salarisadministratie onder valt. Na het volgen van de opleiding Personeelsmanagement is ze in 2009/2010 volledig overgestapt op het HR vakgebied. De salarisadministratie bleef echter onderdeel van personeelszaken, dus werkt ze nog veel met Loket.nl.

Voordat SOS Kinderdorpen met Loket.nl ging werken, verwerkte ze de salarisadministratie met een ander salarispakket. Door meerdere factoren was Rebekka niet tevreden over dit pakket: “Ik kon geen toekomstmutaties verwerken, het was onpersoonlijk en voor elke proefrun moesten we betalen.” Via haar echtgenoot, die een eigen accountantskantoor runt, raakte Rebekka bekend  met Loket.nl. In 2010 is SOS Kinderdorpen overgestapt op Loket.nl. “Een erg gebruiksvriendelijk pakket”, aldus Rebekka.

Alle medewerkers, in totaal 44, zijn over op Employee Self Services (ESS). In ESS kunnen de medewerkers online hun loonstroken, jaaropgaven en verlofkaart raadplegen en zelfs hun verlofaanvraag indienen. Wanneer een verlofaanvraag wordt ingediend, ontvangt Rebekka hiervan een e-mail ter informatie. Hetzelfde bericht wordt ook naar de managers van de verschillende afdelingen gestuurd die vervolgens het verlof, enkel van medewerkers van hun eigen afdeling, kunnen goedkeuren. “Dat werkt erg efficiënt”, vertelt Rebekka.

Ook over de signalen binnen Loket.nl is Rebekka erg te spreken: “Ideaal is het signaal voor de aanzegtermijn, wanneer de einddatum van een contract nadert.” Op dit moment is Rebekka drukdoende om de module dossiervorming volledig in te richten, zodat de medewerkers alle HR documenten in 1 oogopslag in ESS zichtbaar hebben.

Onlangs heeft Rebekka de cursus HRM/verdieping gevolgd, hierin viel de module ‘ziekteverzuim’ haar op. Ze wist namelijk niet dat deze module een mogelijkheid was binnen de dienstverlening van Loket.nl. Tijdens de cursus is haar opgevallen dat ze veel meer via Loket.nl kan verwerken dan dat ze van te voren wist, dit was een eye opener waar ze in de toekomst veel aan heeft.

Rebekka is erg tevreden over de dienstverlening van Van Spaendonck Online: ”Wanneer er vragen zijn, worden deze snel in behandeling genomen.”

SONY DSC

Zoek de verbinding!

Vragen of ons beter leren kennen? Laat het ons weten!

Inloggen